Siswa Bisa adalah satu kumpulan mahasiswa yang MAHASISWA dengan matlamat pembangunan masyarakat di mana sahaja langit menaungi dan bumi diinjak. Ia merentasi kelompok kelas sosial, budaya, bahasa dan bangsa serta agama. Ia juga meletakkan sasaran ahli-ahlinya lahir menjadi wakil rakyat, samada secara rasmi atau tidak rasmi, melalui gerakerja di lapangan, pembangunan ahli dan usaha kendiri yang terancang. Berani? Atau undurkan diri.
6:37 PM Comment0 Comments


SiswaBerbisa.blogspot diwujudkan guna mengumpul dan menggembleng tenaga mahasiswa yang menyedari dan meyakini kuasa mahasiswa untuk melakukan perubahan. Mahasiswa pernah mencipta sejarah dan akan terus mencipta sejarah, kerana sifat mahasiswa yang sentiasa berfikir dan bertindak mengutamakan kepentingan nilai kemahasiswaan, intelek dan marhaen.

Justeru SiswaBerbisa.blogspot membuka ruang kepada mahasiswa tampil menyatakan idea dan pandangan, selain turun ke medan membangunkan masyarakat. Pelbagai saluran disediakan untuk mahasiswa berbakti, misalnya melalui Skuad Senyum (Ziarah Hospital dan Rumah Pesakit), Skuad Program Pembangunan Masyarakat Kampung yang akan menyuntik semangat mementingkan ilmu kepada masyarakat kampung selain membantu memenuhi keperluan asas mereka dan Skuad Adik-Adikku Sayang, yang bertujuan memotivasikan remaja yang datang daripada keluarga bermasalah. SiswaBisa memuji kesedaran yang wujud di dalam diri mahasiswa untuk melihat warga kampus dan masyarakat bergerak ke arah yang lebih baik.

TAHNIAH SB! SUDAH SAMPAI MASANYA BERAKSI!

0 comments:

Post a Comment